söndag 11 januari 2009

Lunch i Shinjuku och Korean Barbecue


Torsdag och jag är hembjuden till Christina på lunch. De bor i Shinjuku, nära Park Hyatt där de bor i Lost in Translation-filmen. Lång trevlig lunch och efter det åker vi upp i Metropolitan Government Offices, drygt 50 våningar. Fin utsikt över stan. Förbi en välsorterad vinbutik som även har lite matvaror YaMaYa, good price huh! Jag tar mig själv hem från Shinjuku, enligt guideboken världens mest trafikerade tågstation då två miljoner människor passerar här varje dag. Dock är det ingen bragd att hitta rätt här för alla är otroligt hjälpsamma och pekar inte bara vart jag ska utan följer även med och ser till att jag kommer rätt. Trevligt! På kvällen äter vi middag med Johns kollega Jonas och hans fru och son som är på besök. Vi äter Korean Barbecue och det smakar fantastiskt. Grillar själva på bordet och köttet är så gott och då har jag inte ätit Kobe-biff än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar