onsdag 7 januari 2009

EoR

Tisdag och nu börjar John jobba. Det innebär premiärdag för mig att slå dank. Det är blandade känslor. Går först in på gymmet i hotellet precis bredvid vårt. Hon som talar engelska jobbar först i kväll visar det sig. Jag tar det säkra före det osäkra och tar samma tåg till samma park som igår. Lite on the edge dock genom att jag går i en annan del av parken. Minsann. Slår mig ner på en bänk i solen och sitter där i en timme och läser i en guidebok. Vädret är bäst att beskriva som alpväder. Dvs varmt i solen, men kallt i skuggan. Ca +12 tror jag att det är. Går sen genom Harajuku på Omotesando-dori, flott gata. Tar en paus från kulturen på lunchen och äter en macka på Subway. Går sen genom Shibuya ner till stationen och åker hem därifrån. Går tillbaka till gymmet på kvällen och både John och jag köper kort. Johns kollega fick för övrigt sluta träna där när de såg att han hade en tatuering. No Tattoos. No Yakusa (maffia) members. Johns tatuering är dock inte större än att den går och plåstra över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar