onsdag 28 januari 2009

Jag åker på workshop i boxmaking!



Jo det är sant! Måndag och Camilla som är här veckan ut skall på en workshop i boxmaking (papperspyssel) och jag följer med. Pappersbutiken heter Sakurahorikiri och ligger vid Asakusabashi stn. Vi väljer material och papper och jag bestämmer mig för att göra två askar (verkar enklast) och Camilla gör en sak med utdragbara lådor. Affären har fantastiskt vackra papper och det är svårt att välja. Jag är normalt sett ingen pysslare, men så är ju inget normalt här heller och det är jättekul och jag är mycket nöjd med mitt skapande. Man kan vara max sex personer åt gången som sitter och pysslar i affären och det finns hela tiden en dam tillhands som hjälper till och visar. Det kostar inget extra, vi betalar endast för materialet och mitt kostar totalt ca 700Yen. Jättekul och affären är värd ett besök även för den opysslige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar