söndag 11 januari 2009

Fika i Takedanobaba




Onsdag och jag skall fika med Christina kl 11 i Takedanobaba. Vi fikar länge och jag får bra tips. Vi går lite i affärer, handlar lite bra-att-ha-grejer i en 100Yen-shop (japp, allt kostar 100Yen) och sen visar Christina vägen till Hanamasa, en mataffär där prisläget är hälften mot i Seibu och Tobu, flotta mataffärer som ligger där vi bor. Hanamasa beskrivs bäst som Lidl, men det får det vara värt! Det är bara 10 min promenad hem, men jag lyckas inte komma rätt. Får gå ner i stationen och hitta vår uppgång för att komma hem. Tokyo är INTE New York vad gäller gatsystem. Fick ett välkomstkit av John som låg i lägenheten när jag anlände; en kompass: mkt bra att ha då karta inte alltid fungerar, tåg/tunnelbanekort samt en handduk.
På kvällen inviger vi våra gymkort, ta-da!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar