fredag 16 januari 2009

Hemmalagad lunch och middag!

Fredag och dags att inviga vårt kök då Christina kommer på lunch. Handlar lite på Hanamasa samt några kökssaker på 100yen-shoppen. På vägen hem möter jag en vilsen australiensare som jag visar vägen till Metropolitan Crown Plaza, hotellet bredvid oss. Lite nöjd att det finns någon som hittar sämre än jag här...

Jag lagar Chicken Thai och det går sådär om jag skall vara ärlig. Vi har en kokplatta och mycket begränsad köksutrustning. Förstår mig inte riktigt på riskokaren (se bild) och kokar både i den och på plattan och till slut finns ett berg av ris samt en very welldone chicken thai. Trevligt iallafall och det räcker även till middag. Skönt att äta hemma och kvällen kröns med tre avsnitt av Greys Anatomy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar