onsdag 11 mars 2009

Middag på Tokuzo




Fredag och som det regnar. Kallt och grått idag. Följer med Unnie som skall försöka boka en resa och gör lite ärenden på stan i Ikebukuro. Snurrar runt på Sunshine 60 och äter lunch på Seibu.

Engelskspråkiga tidningen Metropolis kommer ut en gång i veckan och förra veckan recenserade de en japansk restaurang i Ikebukuro, Tokuzo, och den skall vi testa ikväll. Gustaf, Unnie, Simon, Anna, Ida, Louis, John och jag möter upp kl 20. Kanontrevligt ställe med vacker inredning och vi äter sashimi, någon form av fiskgratäng, tempura och glass med grönt té-smak. Till det hottu sake. Hit går jag gärna igen!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa din blogg! Och dessutom har du testat den här restaurangen som jag också föll för när jag läste recensionen i Metropolis. Nu ska jag bara ta mig till Ikebukuro också :-).
    Kram Maria

    SvaraRadera