fredag 17 april 2009

Bergochdalbana och " Ken Lee"





Torsdag och vi åker till fiskmarknaden. Dock kommer vi dit vid kl 12 så det är inte så mycket action där. Kollar runt lite grann och äter sushi på området. Fönstershoppar oss genom Ginza och vidare till Kejsarpalatset. Inte så mycket att se i ärlighetens namn då man inte får se kejsarpalatset utan det är mest som en vanlig park. Vi åker vidare till Korakuen där Tokyo Dome ligger då jag är sugen på att testa bergodalbanan. John möter upp och vi beger oss till Thunder Dolphin, som den heter.

John har höjdskräck och Ingrid och Jon är måttligt roade. De bestämmer sig i alla fall för att "sympatiåka" med mig och i den branta backen upp får jag dödsångest light och tänker att det vore typiskt om den spårar ur just idag och att jag kommer ha fyra liv på mitt samvete. John skriker turen igenom, Ingrid och Jon sitter stumma. Nåväl, vi överlever och efter en öl och lite perspektiv så tycker alla att det var helfestligt! Vi åker sen hem och lagar kvick middag och vidare till ett karaokeställe på östra sidan av Ikebukuro-station. Där har vi en timme till förfogande och hinner riva av en hel del goa låtar. Höjdpunkten är när Ingrid sjunger "Ken lee" (Without you) som förlovningspresent till Jon. Inte ett öra var helt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar