tisdag 3 februari 2009

Brunch i Ebisu och promenad i Daikanyama



Söndag och det är sol och mycket blåsigt, rena västkusttakterna. Vi är bjudna på brunch hem till Pär och Anna med dottern Tora som bor i Ebisu. Pär och John har tidigare varit kollegor och Anna och jag har också lite gemensamma bekanta visar det sig. Vi blir lite sena då jag kommer på att vi skall köpa blommor och ta med, men glömmer av att i detta land är inslagningen det viktigaste. Det tar expediten drygt en kvart att slå in fem stackars snittblommor, men fint blir det. Med på brunchen är även Simon och Anna som liksom jag bara varit här i någon månad. Otrolig god brunch med Pärs hembakta bröd, pannkakor och andra goa grejer.

Anna och Pär tar oss med till Daikanyama, ett jättemysigt område som jag minns att kollega-Camilla tipsade mig om redan innan jag åkte. Bra tips! Här finns massa kul butiker och restauranger. Tittar in på Eataly som är både restaurang och italiensk delikatessbutik, heltrevligt! Vi går sedan till Yebisu Garden Place och slår oss ner i sköna soffor på Oyster Bar. Inga ostron för oss idag dock.

På kvällen går John och jag till Standing Sushi Bar i hemma i Ikebukuro. Goooood sushi och vi provar en ny variant som heter Aburu-Toro Samon där de bränner av laxen med salt. Så god, den smälter som... jag vet inte vad, mellan tänderna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar